For Better Performance Please Use Chrome or Firefox Web Browser

یوسفی، ع. (1393). ارزيابي پايداري نظام حكمراني آب در منطقه البرز مركزي، همایش مديريت منابع و مصارف آب باتكيه بر توسعه پايدار منطقه البرز مركزي : چالش ها، راهبردها و رويكردهاي نو، دانشگاه تهران، تهران.

چکیده

ارزش و جایگاه منحصر به فرد آب در تأمين رفاه و بهزيستي جامعه، لزوم تداوم دسترسي به آب كافي و سالم براي همگان در هر زمان، وجود پیوندهاي قوی بین فرآیند توسعه در کشور و مديريت منابع آب و ضرورت پاسخگويي مناسب به نياز­هاي فزاينده، اصلاح ساختار مدیریت آب را از دیدگاه حکمرانی مطلوب، اجتناب ناپذیر کرده است. در­حالي‌كه شناخت منابع­ آب، پویایی و محدوديت‌هاي برداشت از آن براي طراحي راهبردهای مديريت­پايدار آب،‌ عواملي اساسي قلمداد مي‌شوند؛ به طور كلي باور بر اين است كه مشكلات امروز و فردا بيش‌تر پيامد حكمراني نامطلوب هستند تا مطلقاً كميابي. بنابراین، نقطه تمرکز باید بر آن باشد که چه کسی تصمیم می­گیرد، چه کسی آن را مصرف می­کند و چگونه از آن حفاظت می­شود. از این­رو، در حکمرانی سازگار آب دولت تنها یکی از کنشگران می­باشد. در واقع مديريت بهم پيوسته­ی منابع آب براي تحقق در عرصه­ی عمل، نيازمند اصلاح ساختارهاي اداري موجود و جستجوي تعادل در توزيع ­قدرت و تنظيم فعاليت­ها در سطوح مختلف مي­باشد. هدف اين بررسی، نخست آن­است که دلایل ایجاد مشکلات فعلی در مدیریت سیستم­های اجتماعی – اکولوژیکی از جمله منطقه البرز مرکزی چیست و چرا مدیریت سلسله مراتبی و کنترلی نمی­تواند جوابگوی شرایط فعلی باشد. سپس، ضمن مروری بر مطالعات انجام شده در زمینه حکمرانی آب در کشور، چارچوبی برای ارزیابی وضعیت پایداری حکمرانی آب و شناسایی چالش­های موجود در بهبود ساختار حکمرانی ارائه می­گردد. 

Conference Papers
سال: 
1393
ماه: 
Fall
Year: 
1393

تحت نظارت وف ایرانی

یوسفی، ع. (1393). ارزيابي پايداري نظام حكمراني آب در منطقه البرز مركزي، همایش مديريت منابع و مصارف آب باتكيه بر توسعه پايدار منطقه البرز مركزي : چالش ها، راهبردها و رويكردهاي نو، دانشگاه تهران، تهران. | علی یوسفی

خطا

The website encountered an unexpected error. Please try again later.

تحت نظارت وف ایرانی