For Better Performance Please Use Chrome or Firefox Web Browser

مهدیان، ش.، امینی، ا. م. و یوسفی، ع. (1394). ارزيابي ميزان رضايت مندي اعضاي شركت هاي تعاوني توليد روستايي استان چهارمحال و بختياري از كيفيت خدمات داخلي اين شركت ها، تعاون و كشاورزي، 4(13): 53-72.

چکیده
این مطالعه به دنبال یافتن نمونه کاربردی از مدل سروکوال برای سنجش میزان رضایت‌مندی اعضا از کیفیت خدمات داخلی ارائه شده در شرکت‌های تعاونی تولید روستایی است. جامعة آماری این پژوهش را اعضای شرکت‌های تعاونی تولید روستایی فعال استان چهارمحال و بختیاری به تعداد 3715 نفر تشکیل داده‏اند که از میان آنان 160 نفر به روش نمونه‎گیری کاملاً تصادفی به ‌عنوان نمونۀ آماری تعیین شدند. این پژوهش به روش پیمایشی انجام گرفته و پرسش‎نامه‌ای جهت گردآوری داده‌ها تهیه شده‏ است. به منظور بررسی روایی پرسش‎نامه از نظر استادان گروه توسعه روستایی دانشگاه صنعتی اصفهان و برای سنجش پایایی آن از پیش‏آزمون و ضریب آلفای کرونباخ بهره گرفته شد که میانگین این ضریب 0.96 به دست آمد. نتایج این پژوهش نشان داد مدل تطبیق یافته سروکوال ابزار مناسبی برای سنجش میزان رضایت‏مندی‏اعضا در شرکت‏های تعاونی تولید روستایی است. همچنین مطابق یافته‌ها، این شرکت‌ها تنها در بُعد "اطمینان خاطر" توانسته‌اند انتظارات اعضا را برآورده سازند و در سایر ابعاد ناموفق عمل کرده‌اند. علاوه بر این، نتایج آزمون کروسکال ‌والیس نشان داد که تفاوت معنی‌داری بین سطح رضایت‌مندی افراد مورد مطالعه با ویژگی‌های فردی مختلف از جمله سن، سطح تحصیلات و سابقۀ عضویت وجود دارد.

دانلود مقاله کامل

Journal Papers
سال: 
1394
ماه: 
Spring
Year: 
1394

تحت نظارت وف ایرانی

مهدیان، ش.، امینی، ا. م. و یوسفی، ع. (1394). ارزيابي ميزان رضايت مندي اعضاي شركت هاي تعاوني توليد روستايي استان چهارمحال و بختياري از كيفيت خدمات داخلي اين شركت ها، تعاون و كشاورزي، 4(13): 53-72. | علی یوسفی

خطا

The website encountered an unexpected error. Please try again later.

تحت نظارت وف ایرانی